Tweede zege voor ons viertal.

Maandag 4 maart stond voor ons viertal de returnwedstrijd in en tegen Zutphen 2 op het programma. De uitslag was dezelfde als thuis in de Roode Leeuw  ( 3-1 ).

Het eerste punt kwam op naam van Joost. Het verlies van de kwaliteit deed geen afbreuk aan de aanval die hij opgezet had. Met een aardige combinatie verraste hij zijn tegenstander, die even dacht een dame te winnen.

Fred Visschers stond al na 6 zetten een stuk voor en derhalve gewonnen. Zijn opponent deed na de partij niet zo moeilijk over het vroege verlies van het stuk: "Kan gebeuren ",  was zijn commentaar. Fred wikkelde de partij op gedegen wijze naar winst af. In de slotstelling had hij binnen enkele zetten twee dames kunnen halen.

Fred Pronk speelde uitstekend. Hij koos, geheel terecht, de aanval toen zijn tegenstander zich steeds meer terugtrok. Op zet 33 bezweek de Zutphenaar onder de druk en verloor een stuk. Fred wikkelde daarna op prima wijze af naar de winst. Voor hem betekende dit revanche op dezelfde speler die hem in Terborg nog versloeg.

Kees speelde ook tegen dezelfde speler als in de heenwedstrijd. Destijds won hij, dit keer was hij kansloos. Hij verloor pion na pion en uiteindelijk kon hij pionpromotie niet meer voorkomen.

Met deze overwinning zijn we zeker van de derde plaats. Met vier teams in de poule niet echt een wereldprestatie, maar we hebben wel lekker geschaakt tegen sportieve tegenstanders. De thuiswedstrijden tegen Lochem 3 en Doetinchem 1 staan nog op de kalender.

Wit durft de loper op g4 niet te nemen wegens  Dh8 +  Hij was waarschijnlijk bang mat te gaan. Ten onrechte - Fred vond het niet erg, won een stuk en uiteindelijk de partij.

Joost