slotavond snelschaaktoernooi

Egon bestrijkt de gehele rechterflank.

Donderdag 24 juni: Afsluiting van een kl... seizoen. Op het programma het snelschaak kampioenschap. Een elftal schakers komt opdraven - het lijkt wel een wedstrijd van Oranje !!
Een vergelijking ligt voor de hand. Houd je vast - hier komt 'ie.

Egon als de Denzel Dumfries van De Kameleon. Zelfs nog een verbeterde versie, want hij scoorde liefst 5 keer het volle punt. Onstuimig, technisch niet helemaal volmaakt en er gaan geruchten over een transfer en een carriereswitch. Egon wil zijn talenten gaan verzilveren bij een biljartclub. Kan hij mooi zijn juichcape aantrekken.
Han, als tweede, was de verrassing van de avond. Kortom: Wout Weghorst. Aanvankelijk niet genoemd in de basis. Han loochenstrafte alle critici en bleef t/ m de finale kanshebber op de cup met de grote oren.
Stijn werd derde. Een jong aanstormend talent. Hij lijkt wel wat op Frenkie de Jong en zo speelt hij ook. Vol initiatief en altijd op zoekt naar een stijlvolle oplossing. Van die jongen gaan we nog veel horen ! Ik weet niet of v.v Barcelona ook een schaakafdeling heeft.
Onze ongenaakbare interne kampioen Johan stelde teleur. Dit kwam zo onverwacht dat een vergelijking met een Oranjespeler onmogelijk is. Onze voetbalboys zijn namelijk allemaal geweldig ( hoor ik overal ).
Net als plaatsgenoot Luuk de Jong was het niet het toernooi van Joost. Als een dolle stier stortte hij zich op alle partijen. Het leek soms wel leuk, maar was het ( net ) niet. Dan heeft Luuk de Jong, bij nader inzien, toch heel wat beter geboerd.

John, Bob, Halbe, Kees, Henk en Fred speelden in groep B. Op papier de reservegroep, maar slechts op papier. Wat deze mannen op de borden brachten was meer dan Oranjewaardig. Nog iets meer ervaring opdoen en ze zijn rijp voor het grote Oranje, dat zondag helaas door Tsjechiƫ wordt uitgeschakeld. Ons schakers zal dat niet deren ! Wij zijn dan al bezig met ons zomerreces.