NIPTE NEDERLAAG KAMELEON 2 TEGEN KOPLOPER ZEVENAAR 2

Verslag van Tinus Gaastra Dinsdag 10 januari speelden we onze eerste OSBO wedstrijd in het nieuwe jaar in en tegen Zevenaar. Dit tweede team had tot nu toe alles gewonnen en we maakten ons dan ook niet veel illusies, te meer dat we al met een 1- 0 achterstand begonnen, omdat Bram op het laatste moment verhinderd was om mee te doen en helaas lukte het de wedstrijdleider niet meer, om een vervanger op te snorren. Herman en Tom waren beide ongeveer tegelijkertijd klaar: twee remises en voor zover ik het op afstand heb kunnen bekijken, is het evenwicht in beide partijen nooit verstoord geweest. Een knappe prestatie, omdat de ratings van de tegenstanders aanzienlijk hoger zijn! Han speelde een ingewikkelde partij, tegen een opponent  die ik achteraf hoorde zeggen: “ik was te veel met mijn eigen plan bezig”. Wellicht daardoor overzag hij een “vorkje”en dit kostte hem een kwaliteit. Dit was voor hem het begin van het einde en in betrekkelijk korte tijd haalde Han vervolgens de buit binnen. Tussenstand 2 – 2! Fred speelde een partij met wisselende kansen; aanvankelijk zag het er voor hem niet goed uit. Hij raakte een aantal pionnen achter, maar hij wist tegenkansen te creëren en zijn tegenstander werd enigszins zenuwachtig. Uiteindelijk besloten beide spelers “opgelucht” tot een remise. Dit betekende, dat alles afhing van uw verslaggever. De rating van mijn tegenstander was zo’n 150 punten hoger en helaas was dit ook te zien tijdens deze partij. Na een foute 5e zet met als gevolg een ongelukkige penning etc.. ben ik nooit meer onder de druk vandaan gekomen en na heel wat geworstel volgde er onherroepelijk een capitulatie van mijn kant. Eindstand dus 3,5 – 2,5 in het voordeel van Zevenaar 2. Op 14 februari is er een nieuwe ronde met nieuwe kansen als we aan moeten treden tegen Doetinchem 3.