KAMELEON 2 – AALTEN 3-3

Opnieuw trok Aalten naar Terborg, nu om de strijd aan te binden met Kameleon 2. Vóór 20.30 uur was de eerste wedstrijd al beslist. Uw verslaggever was zo onder de indruk van de hoge rating van zijn tegenstander dhr. te Sligte, dat hij zich aan bord 1 in 8! zetten schaakmat liet zetten: 1 – 0 voor Aalten. Ook Fred had het aan bord 5 zwaar, omdat hij al spoedig zijn dame verloor; na manmoedig verzet wist zijn tegenstander, dhr. Lensink, de buit binnen te halen: 2 – 0 voor Aalten. Gelukkig was het niet alleen maar kommer en kwel. John zette aan bord 6 dhr. Hoopman zwaar onder druk en uiteindelijk wist hij hem na een spetterende aanval over de open h- lijn in een matnet te lokken: 2 – 1 voor Aalten. De h- lijn was vanavond de Kameleon goed gezind. Ook Han zette aan bord 4 tegen dhr. Geesink alles op alles om via deze lijn tot een beslissende aanval te komen. Toen dhr. Geesink een dreiging niet helemaal goed inschatte, was stukverlies niet te voorkomen: 2 – 2 gelijk! Herman Duijn verloor aan bord 3 in het begin een kwaliteit en deze achterstand heeft hem verder de hele wedstrijd parten gespeeld. Er ontstond een eindspel waarbij zijn tegenstander dhr. ten Barge dit voordeel uiteindelijk wist te verzilveren: 3 -2 voor Aalten. Daarmee hing alles af van Tom die aan bord 2 een ingewikkelde partij speelde tegen dhr. Lurvink. Ook Tom zette een aanval in op de koningsvleugel, die zijn tegenstander aanvankelijk wist te pareren met als kostenpost twee pionnen achter en nauwelijks of geen bescherming meer voor zijn koning. Daar wist Tom wel raad mee: eindstand 3- 3 gelijk. Omdat onze “concurrent” voor de degradatie Gendringen tegen de koploper Zevenaar 2 verrassend gelijk gespeeld heeft, zullen we de laatste wedstrijd tegen Gendringen minimaal gelijk moeten spelen om het spreekwoordelijke “vege lijf”te redden. Wordt vervolgd dus!