Hans: Kop van Jut !!

In de marge van de bekerfinale speelde zich het volgende drama af: Hans verloor zijn aura van de topspeler die niet te verslaan is. Eerst verloor hij de reguliere Ladderpartij van Thijs en vervolgens werd hij door dezelfde Thijs 2x genadeloos afgedroogd bij het snelschaak. Het werd zelfs zo erg dat de leden zich bij de tafel verdrongen om ook tegen Hans te "mogen "spelen. Je zag ze denken: Het is nu of nooit - ik ga Hans in de pan hakken. Terwijl ik dit intik is Henk met zijn vernietigende werk bezig. Een zoete revanche na de verloren interne partij van vorige week. Het is nu 22.40 uur: De bekerfinale is nog gaande. Qua materiaal is het nog gelijk, maar ik zie Raymond een stuk relaxter rondlopen dan een uurtje geleden. Een voorbode van wat er gaat komen ?? Egon en Johan zijn ook nog bezig. Lijkt ook nog in evenwicht. Nader bericht volgt ongetwijfeld. Ik neem een biertje en ga me voorbereiden op de fietstocht terug naar Doetinchem. Dit keer met Henk - dat betekent TEMPO !! Uitslagen: Etienne - Bas  0-1  /  Gerhard - Herman  0-1 / Jenne - Han  0-1  / Thijs - Hans  1-0  (  Ladderpartijen ) Henk _ Fred  1-0  (  Inhaal - Intern  ) Om 22.50 uur viel toch nog snel de beslissing in de bekerfinale.  Tinus overzag een paardvork op koning en toren. het kostte niet alleen de kwaliteit, maar ook nog een loper. Met opgeheven hoofd gaf Tinus op. Raymond proficiat met de winst en Tinus proficiat met de finaleplaats. Johan en Egon zijn ook klaar. Na enig gehak werd de vrede getekend ( Remise )