Buddy Holly.

Buddy Holly heb ik gemist ( volgens de eerste berichten is zijn vliegtuig neergestort. Hoewel: met een privé-vliegtuig naar het buddy - toernooi in Terborg ??!  Veel gekker moet het niet worden. )
Geslaagd was het jaarlijkse toernooi zeker te noemen. Drie oud-leden, zes invités en elf clubleden zorgden voor een geslaagde mix.  Voor aanvang drukte wedstrijdleider Joost een ieder op het hart om de speeltijd ( 20 minuten per speler / per partij )  ook echt te gebruiken. Zijn pleidooi wierp zijn vruchten af. Er waren zelfs meerdere partijen die pas in "the dying seconds " beslist werden. Een heel verschil met vorig jaar, toen na 10 minuten een flink deel van de aanwezige schakers al weer hijgend van opwinding om de geplaagde wedstrijdleider heen stonden. Klaar voor de volgende partij. Gespeeld werd er in zes drietallen. Al snel bleek dat voorzitter Egon de beste secondanten meegebracht had. In zijn team bleven Joost van Winsen ( in het recente verleden meervoudig clubkampioen ) en Arie Schouten ( een stadse, maar dat zei hem vergeven )  met drie uit drie ongeslagen. Egon morste wel een punt en zodoende eindigde het drietal op acht bordpunten. Genoeg voor de hoofdprijs:  Een biertje aan de bar. Behalve voor Arie, want die moest nog rijden. Dat werd derhalve de ….ste koffie van de avond. Het beste van de avond was de mogelijkheid dat we binnenkort een nieuw lid aan onze boezem kunnen drukken. Zo niet, dan proberen we het volgend seizoen weer.

Joost